loading...
ازهم بیاموزیم
قربان حسن زاده بازدید : 193 شنبه 25 آذر 1391 نظرات (0)

از نظر خیلی ها غذا خوردن در کنار خانواده در زندگی شلوغ امروزی کار لذت بخشی است و نه تنها ساعات زیبای را می آفریند بلکه قدمی به سوی زندگی سالم به حساب می آید فراموش نکنید که ساعات غذا خوردن اهمیت زیادی دارد ولی بسیاری از ما عادات اشتباهی داریم که بعد از غذا به آن می پردازیم ولی باید از انجام آن صرف نظر کنیم:

1- آب ننوشید: بلافاصله بعد از صرف غذا آب خوردن سبب رقیق شدن شیر معده می شود بنابراین بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا آب ننوشیم.
2- سیگار نکشید: به طور کلی سیگار نکشید. اما سیگار کشیدن بعد از غذا گناه نابخشودنی به حساب می آید. سیگار محیط معده را اسیدی می کند افراد سیگاری نیم ساعت بعد از غذا سیگار بکشند.
3- میوه نخورید: از عادات بد ما میوه خوردن بعد از صرف غذا است بهتر است نیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخورید چون سبب نفخ معده می شود البته میوه پخته اشکالی ندارد.
4- حمام نکنید: حداقل نیم ساعت فاصله قرار دهید به ویژه حمام داغ توصیه نمی شود زیرا در جریان خون در اطراف معده اختلال ایجاد می کند و بر هضم غذا اثر منفی می گذارد.
5- راه نروید: حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید چون هضم غذا بهتر صورت می گیرد.
6- نخوابید: در مورد خوابیدن تأکید اکید می شود که حداقل 2 ساعت بعد از خوردن غذا انجام نشود بنابراین شام خوردن در آخر شب کار بسیار اشتباهی است.
7- چای ننوشید: در میهمانی ها هنوز غذا تمام نشده چای جلوی میهمان می گذاریم چای می تواند محیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد بعد از غذا مایعات با نیم ساعت تا یک ساعت فاصله مصرف شود.

منبع :فردانیوز

قربان حسن زاده بازدید : 393 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

برادر و خواهر معلم!

در حالی که فرصت ها چون ابر می گریزند تا بحال با طرح چند سؤال از خویش ابرهای بارور در گذر زمان را به باریدن و سیراب کردن ، واداشته ای تا در بارش زلال آن به "رویش" و "فلاح" برسی؟

که.... "که هستی ، چه می کنی ، برا ی که کار می کنی، چرا کار می کنی ، در کجا هستی ، به کجا می خواهی بروی ، به کجا رسیده ای و به کجا رسانده ای"؟!!

بگذار صمیمانه از تو بپرسم این سؤال را که ((راستی چرا معلم شده ای؟))

آیا در طلب یک کار به اصطلاح بی دردسر و با چند ماه تعطیلی با مزد و مواجب بوده ای؟ اگر چنین است در خویش تجدید نظر کن و مسئولیت خدایی و انسانیت را به خاطر آور ، که تو همانند یک کارمند اداره نیستی.

تو با انسان هایی سرو کار داری که بسیاری از مسائل زندگی شان را از تو می آموزند، اعمال و حرکت  های تو را الگو قرار می دهند. بخش عظیمی از شخصیت شان را "حرف ها" و "رفتار تو" می سازد.

اگر فاسد باشی نسل هایی را فاسد کرده ای و اگر صالح باشی نسل ها را اصلاح کرده ای.

معمولا سؤال می شود که در کلاس چگونه باید بود؟ در حالی که سؤال مهمتر این است که

 اساسا چرا باید معلم بود؟

ما تا نقش انسان در هستی را درک نکرده باشیم ، نقش معلم در کلاس را نخواهیم فهمید. تا چرا بودن انسان پاسخ نگیرد ، چگونه بودن او جواب نخواهد گرفت.

معلمی که بر اساس شناخت هایش عشق به کار یافت تحرک هم خواهد یافت و بنابراین کار اول من و تو این می شود که خود را بسازیم، زیرا دیگر سازی ممکن نیست تا خود سوزی صورت نگرفته باشد.

 خود سازی نمی شود مگر این که انسان شهامت خودسوزی را بیابد و با دست توانای خویش شعله ای برافروزد، کثافت ها و آلودگی های وجودیش را بسوزاند و تولدی تازه بیابد.

افسوس که ما پیش از آنکه از آلودگی ها پاک شده باشیم بر خویش عطر پاشیده ایم و خویشتن را جز آنکه هستیم به دیگران معرفی کرده ایم. ما به جای آنکه رنگ خدا را گرفته باشیم ، به خدا رنگ زده ایم.

چگونه می خواهیم دیگران را بسازیم و از اسارت ها رها سازیم در حالی که هنوز خویش را نساخته ایم؟

ما که خود اسیریم چگونه سخن از آزاد کردن دیگران می گوییم؟!

 * این پست برگرفته از کتاب تربیت کودک نوشته استاد علی صفائی حائری (عین.صاد) است که توصیه می کنم همکاران عزیز حتما یک بار آن را مطالعه بفرمایید.

منبع: وبلاگ:معلمی به سبک جدید

قربان حسن زاده بازدید : 336 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

تبریک سالگردازدواج

* عزيز تر از جانم

من در چشم تو کتاب زندگي را ميخوانم

و هر بار که مژه هاي تو به هم مي خورد

يک صحفه از اين زندگي را براي من ورق ميزند

سالروز يكي شدنمان مبارك

 *با تو بودن برايم بهترين لحظات زندگي است
ومن وجود پر مهر و سرشار از عشق تو
را در كاشانه قلبم به وضوح ميبينم
ومي دانم با تو ميشود به خدا رسيد
سالگرد ازدواجمان
مبارك بر هر دومان...


* سال از با هم بودمان گذشته و من هروز بيش از پيش به اين راز پي ميبرم كه تو خلق شده اي براي من تا زيباترين زندگي را برايم بسازي
سالروز ازدواجمون مبارك

  *هروز با شوق ديدنت چشم ميگشايم و وقتي تو را در كنارم ميبينم دوست دارم بارها و بارها در برابر معبود زانو بزنم و سجده شكر كنم كه چون تويي را به من هديه داد

سالروز آغاز با هم بودمان مبارك


* از وقتي با هميم روزها و روزها گذشته چه تلخ چه شيرين معبود را شاكرم كه در تلخيها كنارم بودي و در شاديها را به كامم شيرين تر كردي
عزيز لحظه هاي بيقراريم سالگرد ازدواجمان مبارك

 *سال پيش زيبا ترين عروس دنيا از آن من شد كه تا ابد در قلبم زيباترين خواهد ماند
سالروز بهترين روز زندگي ام بر هر دومون مبارك

قربان حسن زاده بازدید : 279 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

قهروآشتی

  قهر مكن اي فرشته روي دلارا
ناز مكن اي بنفشه موي فريبا
طعنه و دشنام تلخ اينهمه شيرين
چهره پر از خشم و قهر اينهمه زيبا
ناز تورا ميكشم به ديده منت
سر به رهت مينهم به عجز و تمنا
=======
اس ام اس قهر و آشتی=======
دوستي را دوست، معني مي دهد
قهر هم با دوست، معني مي دهد
هيچ كس با دشمن خود، قهر نيست
قهري او هم نشان دوستي است ...
=======
اس ام اس قهر و آشتی=======
منو ببخش که درخشیدی و من چشمامو بستم
منو بخشیدی و من چشمامو بستم
تو به پای من نشستی و جدا از تو نشستم
که نیاوردی به روم هر جا دلت رو می شکستم
منو ببخش ، منو ببخش .....
=======
اس ام اس قهر و آشتی=======
منو ببخش عزیزم که از تو می گریزم
می سوزم و خاموشم تو خودم اشک می ریزم....
منو ببخش اگه خیلی بهت بدی کردم ...
=======
اس ام اس قهر و آشتی=======
گر تو را از ابلهی کردم رها ، برمن ببخش/بر سر پیمان نه بر مهر و وفا ، بر من ببخش
راه ورسم عاشقی را نا بلد چون کودکان/اشتباه و ناروا کردم خطا ، بر من ببخش
=======
اس ام اس قهر و آشتی=======
من رو ببخش نه به خاطر اینکه من لایق بخشش هستم بلکه تو لایق ارامش هستی من ارامش تو رو حتی به ارامش خودم نیز ترجیح میدم
=======
اس ام اس قهر و آشتی=======
منو ببخش که نادیده گرفتم التماس اون نگاه نگرون رو
منو ببخش که گرفتم به جای دست عاشق تو دست عشق دیگرون رو

قربان حسن زاده بازدید : 255 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (1)

امام هادی علیه السلام: از کسی که بر او خشم گرفته‌ای، صفا و صمیمیت مخواه، و از کسی که به وی خیانت کرده‌ای، وفا طلب نکن، و از کسی که به او بدبین شده‌ای، انتظار خیرخواهی نداشته باش که دل دیگران برای تو همچون دل تو برای آنهاست.

مشرق: امام علی النقی علیه السلام در کلامی زیبا درباره اینکه "دل دیگران برای تو همچون دل تو برای آنهاست" فرموده اند از سه کس سه چیز را طلب مکن.
 امام هادی علیه السلام: از کسی که بر او خشم گرفته‌ای، صفا و صمیمیت مخواه، و از کسی که به وی خیانت کرده‌ای، وفا طلب نکن، و از کسی که به او بدبین شده‌ای، انتظار خیرخواهی نداشته باش که دل دیگران برای تو همچون دل تو برای آنهاست.
متن حدیث:
لاتَطْلُبِ الصَّفا مِمَّنُ کَدَرْتَ علیه، وَلاَ الْوَفَاء لِمَنْ غَدَرْتَ به، و لا النُّصحَ مِمَّنْ صَرَفْتَ سُوءَ ظَنِّکَ الیه، فَاِنَّها قَلْبُ غَیرِکَ کَقَلْبِکَ له
« بحار الانوار جلد71 صفحه 317 »

منبع : فردانیوز

قربان حسن زاده بازدید : 598 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

   آيا راه ديگري هم براي ديکته گفتن وجود دارد؟

 اهميت نوشتن و نياز به صحيح نوشتن در ايجاد ارتباط با ديگران بر کسي پوشيده نيست. در همين ارتباط از ابتداي آموزش رسمي خواندن و نوشتن، به کودکانمان مي‌آموزيم که چگونه بنويسيم وچه اقداماتي در اين باره انجام مي‌دهيم تا بتوانند آموخته‌هاي خود را در موقعيت‌هاي مختلف به کار گيرند. مهمترين ماده درسي که اين وضعيت را بر عهده دارد، املاي فارسي است. املا در لغت به معني پر کردن، بر سر جمع گفتن، تقرير کردن مطلبي تا ديگري آن را بنويسد، است. در زبان فارسي کلمه‌اي معادل املا و ديکته نداريم، ولي مي‌توانيم «ازبر نويسي» يا «گفتار نويسي» را جايگزين کلمه املا يا ديکته کنيم. منظور اين است که شخص گفته‌هاي ديگران را بدون ديدن آن کلمات بنويسد. با توجه به اين که درس املا بناي علمي در يادگيري ساير دروس است و توجه به اين مهم، يکي از ضروريات نظام آموزشي ماست و از طرفي روش‌هاي متداول املا نمي‌تواند راه گشاي مشکلات آموزشي در اين درس باشد، لذا در اين مجموعه سعي شده است چندين روش متنوع و جالب براي املا و تصحيح آن ارائه شود. تا از همين ابتداي سال تحصيلي با ياري اوليا و آموزگاران در افزايش توانمندي دانش‌آموزان تلاش شود.

قربان حسن زاده بازدید : 258 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

دانش آموزانی که مشکل عمده در اکتساب مهارت های خواندن دارند اغلب با انواع خاصی از مشکلات روبه رو هستند.راهبردهای زیر به دانش آموزانی که این گونه مشکلات را دارند،کمک می نماید.

برای حل مشکل توالی می توان از شیوه های زیر استفاده کرد:

1-  معلم می تواند مجموعه ای از تصاویر را تهیه کند و بعد داستانی را برای دانش آموز مرتبط با تصاویر تهیه شده  بازگو کند و سرانجام از دانش آموز بخواهد که مبتنی بر داستان ،تصاویر را مرتب کند.

2-  می توان تصاویری را به ترتیب به کودک نشان دادو بعد ترتیب آنها را به هم ریخت و از او خواست که تصاویر را به همان ترتیبی که دیده است در کنار هم بچیند.

3-  معلم می تواند دستوراتی مربوط به درست کردن چیزی را به صورت درهم و برهم برای دانش آموز بنویسد یا بگوید و سپس از او بخواهد که مراحل را به ترتیب نام ببرد.

4-    مرتب کردن جملات درهم ریخته

قربان حسن زاده بازدید : 185 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

تفاوت معلم جذاب ومعلم بی جاذبه

معلم بی جاذبه

1- به دیگران بی‌توجه است و حرمت و جایگاه آنان را پاس نمی‌دارد

2- افسرده و ظنین است.

3- از عامل ترس برای انگیزش و مدیریت بهره می‌گیرد.

4- مستبد و جزمی است.

قربان حسن زاده بازدید : 220 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

مورچه های معلم

مورچه های معلم

 می دانیم که مورچه ها:

 - بسیار پرتلاش اند.

-  راههای گوناگونی را جستجو می کنند.

 از مانع عبور می کنند؛ هر اندازه بزرگ یا خطرناک باشد.

- اگر عبور از مانع ممکن نباشد، مانع را دور  می زنند.

-  تا به هدفشان نرسند، دست از راه رفتن بر نمی دارند ؛ حتی در سر بالائی های مسیر  می افتند ولی دوباره ادامه میدهند و بیشتر سعی و تلاش میکنند .

-  بااحتیاط اند.

-  اتحاد دارند؛ هیچ کدام تنها با دشمنان نمی جنگند.

 - زندگی دستجمعی دارند و هیچ مورچه ای تنها زندگی نمی کند.

  - با هم  و در کنار هم و با تقسیم کاری شگفت انگیز زندگی می کنند.

 - روح صرفه جویی دارند؛ آنها هیچ وقت تمام آذوقه زمستانی را نمی خورند و همواره در لانه خود غذای چند سال آینده را آماده دارند. با این روش، در زمستان سرد و سخت، غذای کافی دارند.

- عاشق آفتاب اند. در زمستان، هنگامی که هوا آفتابی می شود، آنان بیدرنگ از لانه گرم خود بیرون می آیند.

-  در اثر ممارست آنقدر ورزیده شده اند که گویند قویترین موجود روی زمین است زیرا که چندین برابر وزن خود را میتوانند از روی زمین بلند کند .  

 پس مورچه های کوچک به انسان فلسفه زندگی می آموزند!

نقل از کتاب  راز موفقیت

منبع : اینترنت

 

 

تعداد صفحات : 19

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 184
  • کل نظرات : 42
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 63
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 113
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 491
  • بازدید ماه : 1,592
  • بازدید سال : 8,760
  • بازدید کلی : 226,077
  • کدهای اختصاصی
    کسب درآمد از پاپ آپ هرمز دانلود هرمز موزیک قفس دانلود